lördag 30 oktober 2010

Vår ask

Vi är numera lyckliga ägare till en Ask. Detta fantastiska träd upphör aldrig att fascinera och inspirera mig! När vi flyttade hit kände jag inte alls till detta träd, annat än från den Nordiska Gudasagan. Yggdrasil, bara namnet sätter fart på fantasin!

Under sommaren har jag njutit av dess prakt och hämtat kraft från dess skönhet. Den skänker mig ro när jag behöver. Så många gånger har jag bara stått och tittat upp på dess krona som  stilla vajat i vinden...


Nu är det höst och asken har fällt sina löv, men den är lika kraftfull ändå! Styrkan kommer inifrån, det är asken ett fantastiskt bevis på. Sin skönhet har den kvar, mer naken, mer utlämnad... Precis som vi människor när vi klätt av oss våra roller och är oss själva. Det är inte löven som gör trädet, det är trädet som ger löven liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar