torsdag 21 februari 2013

Filmtajm!

Håll i er, ett nytt inlägg redan! Japp, Torparkärringen har lekt lite. Eller rättare; städat bland sina videoklipp. För att ni ska komma i rätt mood så börjar vi i nutiden ;-)


Otroligt ickeskoj! Det var gårdagen i komprimerad form. Burrrr... Våren känns verkligt långt borta, eller hur? T-kärringens fantasi är det dock inget fel på och jag tror att även ni, kära läsare, kan hitta på en hel del när ni ser detta klipp:


Två veckor sedan, så solen har visat sig någon enstaka gång iaf. Det är för övrigt där Tasse är begravd, så vad vore bättre än att plantera ett litet träd bredvid? Nu ser det bättre ut med snö än utan (hur tänkte jag där?). Faktum är att det är fullt av stora tuvor överallt. Denna äng har inte brukats till något på mycket länge. Vill jag göra något måste en traktor till... Jag gillar uttrycket "Rom byggdes inte på en dag", hihi.

Vi började ju med snöstorm. När jag kollar igenom  mina små videoklipp så inser jag att väder modell mindre kul uppenbarligen fascinerar mig. Jag hittade ett sommarminne som jag kryddade med mitt livs värsta åskväder. Det har ni sett långt tidigare, men det passade bra i sammanhanget :)


Så nu är frågan kära vänner, vad väljer ni? Att jag ställer den frågan beror på att vi (och definitivt jag) alltid gnäller på vädret. Vi tycker inte om regniga somrar. Inte heller snörika vintrar. Hmmm, bor vi ens i rätt del av världen? När jag nu ser dessa små filmer så måste jag erkänna att jag tycker om båda delarna - i lagom mängd. Ett par månader med snö (maxläget tack) är välan OK och regn behövs för att det ska växa (fast det behöver inte vräka ner flera dagar i veckan tack). Då blir kontentan för Torparkärringens del att hon gillar väder men gärna gnäller, he he ;-)

Väldans djupsinnigt det där. Närapå "snillen spekulerar". Jag hade tänkt slå till med lite mer på ett helt annat tema, men det lämnar jag till nästa gång. Alltid bra att ha saker på lur när man är en seg bloggare!


Kram
Lisa

5 kommentarer:

  1. Väder är trevligt, i lagom doser. Jag gillar snö och vinter men inte bitande kyla med minus 20, tycker om sommar också och sol, men för många dagar med 25 plus så börjar jag min regndans. Men regnar det sen i flera dagar blir jag sur, det är ju som packningen i kranen går sönder varje sommar.. Det är fint du påminner mig för om en månad kommer jag tjata om väder här också, om snön som kommer i slutet av mars, den gillar jag inte..

    Den åskstormen kommer jag ihåg, otroliga blixtrar du fick med på filmen. Ha en fin dag nu :)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också olika väder i lagom doser, men just nu har vi alldeles för mycket av vinterväder...
    Kul med filmerna - mysigt med ett rejält åskväder :)
    Ang. förra inlägget - om omorganisation på jobbet... ta det lugnt - ingen tackar dig om du sliter ut dej. Hoppas det blir bra :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Varför tvingar du mej att välja! Jag står som en åsna mellan två hötappar. margareta

    SvaraRadera
  4. Nämen! Ett helt fält fyllt av möjligheter!
    Snö eller hällregn. Ja, suck. Äh, kan jag få lite sol på nästippen så är jag glad. Fick det idag faktiskt!

    SvaraRadera
  5. Nja efter lite eftertanke så får det nog bli regnet trots allt för sommaren är för mig bättre än vintern.
    sen är det svårt för din soliga film med fågelkvitter är ju också underbart härlig.
    kram mia

    SvaraRadera