måndag 12 november 2012

Vedergällning!

Ni känner ju till skogsmössen. De har slutat härja runt i bilen (flyttade uppenbarligen inomhus istället) och jag skaffade ju en "pipskrämslare". Förutom mina vanliga tomtar på loftet så är p-skrämslaren där numera. Det verkar som att den fungerar för jag har inte hört ett pip, hihi, därifrån på flera dagar. Bra! Jag ska sätta den i köket sen så kanske hela gänget flyttar till skogs. Där kan de vara tycker jag!

I morse insåg jag att p-skrämslaren är illa omtyckt. Torparkärringen också. Mössen hade helt enkelt siktat in sig på VEDERGÄLLNING!!! Denna syn mötte mig när jag öppnade bildörren...


De hade slaktat tygmusen som maken vunnit på djurparken! För att riktigt visa sin motvilja mot den elaka t-kärringen (som ju haft fälla i bilen förut) så hade de gått lös på den stackars musens ansikte. Iiiiiihhhh! Point taken! Jag vet ju att fällorna slår igen över deras små, söta ansikten :/ F´låt, f´låt, f´låt!

Jag har satt ut en ny fälla ikväll...

Piip från
Pip-Lisa

8 kommentarer:

  1. Hmmm, vad håller ni på med där i skogen du och dina små möss? Lite spooky är det allt med den itu bitna gosedjursvarianten...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hjälp! Sickna vildsinta typer. Titta inte på The Shining eller Jurkyrkogården och liknande inom de närmaste veckorna.
    Lås in osten.

    SvaraRadera
  3. Dårligt gjort, vilken hämndlust, visste visst precis var dom skulle slå till. Har du förklarat du fullt krig nu?

    SvaraRadera
  4. Låter som ett våldsamt krig där hos dig! Inte bra med möss i bilen! De kan ju få för sig att bita i kablar också...

    Här tickar den elektriska musjagaren på som vanligt - och fortfarande inga möss inom hörhåll.

    Kul att du vill följa Tiger i hans tassemarker! Du är varmt välkommen! Hoppas att du kommer att trivas! Själv följer jag dig via min blogglista. Följer alla bloggar på det sättet eftersom jag tycker att det är enklast så. Och här verkar det ju gå livat till, så jag återkommer garanterat. ;-) Men jag undrar om ni kanske måste förhandla med katten om indragen matranson eftersom han inte utför jobbet som han ska...?

    Novemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. ja så kan det gå när man tar upp strid mot de små liven....hihi! hoppas du blir av med dom...inte så kul att få saker söndertuggade..
    kram

    SvaraRadera
  6. Jodå, de kan sannerligen ställa till det.

    1 Ge Kisse Misse mindre mat
    2 Har garderobs-dörren öppen på nätterna

    lycka till margareta

    SvaraRadera
  7. Vilka rackare du har till möss hoppas du blir av med dem Kram Suss

    SvaraRadera
  8. Hej Lisa
    Hittade dig via Tigers matte... verkar trevligt här :)
    Jobbigt med möss - jädrans vilka otäckingar som massakrerat tygmusen!
    Ansluter mig till dina följare, så jag inte tappar bort dig :)
    Ha det gott!
    Hälsningar
    Anki, en annan kärring i skogen

    SvaraRadera