söndag 4 mars 2012

Torparkärringen i spår och ur spår

The Torparkärring is back! I dubbla avseenden. Jag reste hem från Skåne på tisdag kväll och var lämpligt mör vid hemkomsten 22.40.  För att backa lite, så måste jag säga att de har en kul utsmyckning vid spåret. Ett antal "tågfönster" som man kan titta ut genom. Man reser genom olika länder och denna utsikt såg nice ut.


Nu är det ju så att denna t-kärring kan vara lite busig och ett litet äventyr är aldrig fel. För att förgylla resan bestämde jag att göra något jag funderat på i flera år, nämligen besöka lokföraren. Alltså stack jag in näbben där när vi stod på station och det såg riktigt mysigt ut!


Många spännande knappar att trycka på, men torparkärringen lyckades hålla småfingrarna i styr, he he. Nu kommer vi till det lite mer busiga i det hela, kolla denna länk.

Det busiga är att det inte är tillåtet att vara där inne under färd, av säkerhetsskäl. En självklarhet, så jag stannade inte så länge. Vädret var inte så kul heller, mörkt och dimma, vilket gjorde att det bara blev en liten snutt = )

Jag började skriva detta inlägg redan i måndags, insirerad av en kommentar, men jag spårade ur lite. Det är ju inte så ovanligt som ni vet. Temat är jordhögarna...

Tack och lov är det inte min äng. Jag har inget emot skåningar, men mullvadarna får de behålla. Inte ens en djurvän som jag tänker försöka ta med några hem = )


 De är annars ett rackartyg. Mullisarna alltså, inte skåningarna. Även om de är söta (gäller både skåningar och mullisar, fniss) så förstör de väldigt. Alltså mullvadarna menar jag. Som förstör. Skåningarna förstör inte, eller ja det kanske de gör ibland. Förr gjorde de det mycket, fråga danskarna, ha ha ha. Fast Skåne hör ju egentligen till Danmark, eller var det tvärtom... 

Jag tror jag slutar denna diskussion här, innan det blir fullständigt knas ;-) Tänk, vad hjärnan hittar på när man är trött. Fast det var en dålig ursäkt. Jag är ganska bra på att spåra ur oavsett. Nu finns det säkert någon ondskefull typ som tänker att jag drack läsk utan "e", men nehej du! Jag tycker inte om ofärgade vätskor med procent. Ska det vara så ska det vara rödfärgat med ljud (finns inget verktyg för att göra en fotnot så jag förklarar på slutet för den som inte hänger med i svängarna). Vi byter fokus nu...

...och återgår till nutid och förklaringen till att t-kärringen är tillbaka i dubbel bemärkelse. Detta skrivs nämligen från sjuksängen. Ja, ni läste rätt! Vi har på nyheterna kunnat höra att influensan brutit ut i länet och gissa vem som vaknade av frossa under natten till torsdag? Det blev värre och värre så jobbet var det bara att fetglömma. Under tre dagar har jag haft närmare 40 graders feber, med perioder nere runt 38. Alla övriga flunsatillbehör också, där huvudvärken varit värst. I natt har det inte varit så farligt och i morse låg jag strax under 38, yippie! Nu ska jag vara försiktig med jublandet, för i går morse hade jag 38,5 men efter lunch var jag närmare 40 igen = (

Nåväl, jag är hoppfull och bästa medicinen är på väg. Maken kommer hem idag! På riktigt! Hoppas att de inte ringer och vill ha upp honom på jobb igen - att han hittar något här. Vi får leva i nuet och verkligen Carpe Diem!
 
Kramar
Lisa

Förklaring till ordklyverierna: Sprit"e", läsken jag drack ni vet och så rödtjut ;-)

6 kommentarer:

  1. men så trist att få influensan. peppar peppar, jag har klarat mig, hittills.
    jag har bytt bloggportal eller vad det heter... blev sur på bloggers nya policy, med infoinsamling, så jag har avslutat mitt konto hos blogger. har nu gått över till att blogga hos wordpress... fick då byta namn också, men det är väl ok. så hoppas du vill följa med dit och fortsätta med bloggkontakten, som jag finner mycket trevlig. ha det gott och krya på dig!
    aino f.d. heanku

    SvaraRadera
  2. Som vanligt så får man alltid ett gott skratt när man läser dina inlägg, du är ju för härlig som stapplar in till lokföraren och filmar.
    Inte så kul att du åkt på influensan, hoppas att du snart är frisk igen.
    kram från en skåning!!

    SvaraRadera
  3. influensan får man vart 7.e år. Nu kan du känna dej lugn i 7år.
    Kul med ditt besök hos lokföraren.

    margareta

    SvaraRadera
  4. Usch så trist att vara sjuk, hoppas du kommer dig på benen. Jag hoppas jag slipper undan influensan i år också, tvi, tvi..
    Men komma hem måste vara skönt och få hem gubben ännu bättre. Hoppas nu då han slipper åka iväg igen.
    God bättring :)

    SvaraRadera
  5. Trist med influensan, brukar gå över.
    Kul med tågfilmen, tittande på "Kråkan" på samma gång.
    Trevlig helg.
    Ann.

    SvaraRadera
  6. Du är härligt busig :) Kram Suss

    SvaraRadera