onsdag 4 juli 2012

Snart händer det

Först vill jag hälsa min nya följare välkommen! Så kul! Nu har jag nästan lika många följare som rossorter, hihi. Jag räknade i helgen och det visade sig att jag har 17 olika sorter. Sjutton? Hur gick det till??? Det ser inte alls mycket ut (är sammanlagt 24 st). Hmmm, detta betyder att jag med gott samvete kan fylla på "förrådet". Det skulle kännas bättre med 20!

Något som är riktigt intressant är att torparkärringens förhållande till just rosor har gått in i en ny fas. Jag har alltid älskat dem och jag drömde om en rosengård när jag bodde i norr. Nu har jag börjat styra med det, men det är först i år som passionen börjar komma. Nu tittar jag till dem varje dag och pysslar med dem. Om ni kära läsare, liksom jag, älskar filmen Kan du vissla Johanna som visas varje julafton så kan ni tänka på mig till jul. Ni minns väl den elaka mannen som odlar rosor? Jag ser en liten svart, sate... Ha ha haaa, där har ni t-kärringen! Fast jag är för övrigt snäll. Ju ;-)

Inget mer att orda om just nu förutom att nu händer det snart. Alchemysten ska till att slå ut!


Ni kommer att kräkas på mig innan sommaren är slut, för jag tänker tjata på om A ett bra tag till. Med detta är det färdigtjatat för idag och jag önskar er en fin kväll!


Kramar från
Lisa


1 kommentar:

  1. Det måste ju vara en stor lycka för dig att kunna hålla dig med en egen rosenträdgård nu när du blivit sörlänning. Jag förstår din ivriga glädje så tjata på du - jag kan ju alltid tjata tillbaka om mina bananer eller Linnétagetes, hahaha.

    Så fint din har börjat att blomma. Jag lovar att den kommer att hålla måttet och bli storväxt och blomrik och hålla på tills frosten tar den.

    Kram

    SvaraRadera