måndag 31 december 2012

Gott Nytt År!!!

Så är snart detta år till ända. Det var fasiken vad tiden går fort! Jag tycker inte det var länge sedan sist!

Här har det firats som det brukar med en sväng till staden för att titta på fyrverkerierna. Ni vet ju att Torparkärringen inte vill skjuta själv. Sedan smaskig middag: laxtimbaler med limesås. Till detta det enda vita vin jag tycker om, Chablis Labouré Roi. Rekommenderas varmt till liknande rätter!


Såklart amaryllisar på bordet! Det finns en tårta till efterrätt, men vi är så mätta så det känns inte aktuellt.

Jag måste säga något om vädret också. Vi har haft plusgrader och regn några dagar så det mesta av snön är borta. Inte mig emot. Idag var det värmerekord för min del, 7 grader när vi var i stan! Det har jag aldrig varit med om tidigare och faktiskt var det riktigt skönt att slippa frysa för en gångs skull.

Så vill jag önska er, kära läsare, ett riktigt Gott Nytt År! Nästa år blir säkert lika spännande och här finns flera skojigheter som jag inte rapporterat om ännu. Kan bli bra med lite sommarminnen i väntan på våren. Sköt er snyggt nu men fira ordentligt!



Nyårskramar från
Lisa, Tasse & Kråkan

5 kommentarer:

  1. Jag får nog vänta 50 min till innan det brakar lös, synd bara att det är så mulet ute, låt gå för milt men just nu skulle jag hellre haft nåra minus och stjärnklart.. aldrig är man nöjd. Du har rätt, skönt att slippa fysa, hoppas kvällen var och fortsatt blir fin, gott nytt år till dig :)

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år till dig och alla dina polare där i skogen! Här firades som vanligt det nya året in genom att jag, maken och Masai satte oss på golvet i "lilla hallen" - husets tryggaste rum enligt Masai - och väntade på att helvetet skulle ta slut. Fast i år var det mycket bättre för voffse - färre fyrverkerier och sedan har vi "drogat" honom med trygghetsferomoner sedan två veckor tillbaka. En fantastisk manick som man sätter i ett väggurtag och som avger diande-tik-dofter. Inget humbug utan helt vetenskapligt och på inrådan av vår vet.

    Kram


    SvaraRadera
  3. Gott nytt! Jag firade lagom :-)
    Tror jag ska tröstrota i fröer idag, j-a pissväder. Grrrr.

    SvaraRadera
  4. God fortsättning på det nya friska året.
    Än så länge helt utan snö och många plusgrader.
    Härligt!!!!
    Var rädd om dig,Lisa.
    Kram Ann.

    SvaraRadera
  5. God fortsättning och många kramar till er :) så här första dagen på det nya året känns det nästan som vår i luften och man blir sugen på att gå ut och sätta igång med trädgårdsarbete :) Kram Suss

    SvaraRadera