fredag 25 februari 2011

Veckans pelargon

Jag fick en idé till blogginlägg idag. Att följa en pelargon från frö till blommande planta. Det känns helt rätt med tanke på att kylan inte vill släppa greppet än och att snön ligger kvar. Kanske kan jag dessutom inspirera någon läsare att så några frön. Ni har redan sett de små när de började titta upp. Så här såg det ut den 18:e februari:


Sådant här får jag glädjefnatt av! De är så små och rara att jag blir alldeles varm om hjärtat. De är dessutom så fulla av livskraft. Här är samma planta idag, en vecka senare...


Ååååhhhh....

Jag har denna krabat och åtta av dess kompisar på kontoret. Det är aldrig fel att vid behov kunna ägna sig åt lite pelargonterapi! Bra för husfriden också att sprida ut plantorna på flera ställen, hi hi.

Lycka är
Att äga en nyfödd Pelargon!


2 kommentarer:

  1. Det måste ju vara en stor lycka som du skriver, att se ett litet frö utveckla sig så fort och till slut bli en blomma!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är precis som att vårda små söta bebisar!
    Väntar med spänning på att se hur den blir när den blir stor och får fina blommor.
    kram mia

    SvaraRadera