fredag 24 december 2010

God Jul!

Så är julaftonen äntligen här! Dagen jag och alla andra barn väntat på i ett år. Märkligt att man som medelålders kvinna kan vara så hopplöst förtjust i paket. Maken är likadan. Vi tittar på alla julfilmer (de blir fler för varje år) och lyssnar på alla julskivor (som också blir fler för varje år) veckorna fram till jul. Apropå musik, vill jag rekommendera Lasse Berghagen "Jul i vårt hus". En fantastisk CD som vi fallit totalt för.

När det handlar om själva julafton och Tomten, så vill jag gärna tro, men jag vet att han inte finns. Jag faller hopplöst för varje film som slutar med att Tomten och hans renar (kan ni namnen?) flyger förbi. I onsdags såg vi "Nu är det jul igen" och där säger den lilla pojken något ytterst intelligent. Han menar att man kan tro bara man vill men att vuxna inte vill tro. Så sant så sant, vi var rörande överens i detta hus. Nu är det ju så att bor man i den Småländska skogen måste man tro på diverse personligheter som ingen annan tror på, så vad ska man säga...

Hur som helst, detta var bara en paus i julfirandet. Det finns bara en sak att tillägga:
GOD JUL TILL ER ALLA!


Ps! Guud, vad jag älskar rean som kommer strax före jul. Såklart var jag bara tvungen att bjuda hem denna tomte. Han har de mest fantastiska ögon, han ser på en. Nästan lite läskigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar