måndag 27 december 2010

Solsken

Det är - 21 grader ute ikväll igen. Jag tycker inte alls om kylan, men den för något positivt med sig, nämligen klara dagar då vi får se solen. Jag vill dela med mig av dagens bilder, från ett vintervackert jordbrukslandskap. Känns långt bort att få se kor och hästar på ängarna just nu, men snart blir det vår och då förändras landskapet och de som finns i det!



Så spelar solen oss ett spratt också. Det kan väl inte vara en strålkastare som lyser? Nej, det är faktiskt solen som hittat ett hål att lysa igenom!


Nu måste jag peta in en ny pinne i brasan, så det finns lite govärme kvar i morgon bitti. Go´kväll, mina vänner!

1 kommentar:

  1. Vackra bilder - som alltid Lisa!

    Skönt att höra att även ni har det mysigt i stugan. Ska jag vara helt ärlig fick det gärna vina och snöa lite mer, älskar blåsljud runt knutarna. När jag är hemma vill säga : ) Och vädret får inte äventyra säkerheten för människors väl och ve, då föredrar jag såklart stiltje...

    En fråga, vilket datum lämnar du kommunen yrkesmässigt? Mötte en person idag som undrade och såg då att jag inte vet exakt, och det vill jag förstås veta!

    Ha det fortsatt gott!

    Kram

    SvaraRadera