fredag 10 december 2010

Kyla och mys

- 20 uppe i norr, jomenvisst. He jer in´t nå konschtit. Men här nere? Hemskt!!! Jag har väl inte emigrerat för att ägna all min fritid åt att skotta snö och frysa... Ägna kvällarna åt att få bilen på rätt plats utan att spinna fast i snön... Jag ska ju vara ute i trädgården och gräva! Så kan man ju tänka, men...

Ikväll är det kallt och stjärnorna gnistra och glimma. Skogen är tyst och vacker och där ljuset når snön sprakar det av "diamanter". Röken stiger ur skorstenen och påminner om värme och kärlek. Mitt i allt detta mys har jag gjort något jag funderat på en tid. Något riktigt torparromantiskt. Klyvt ved i uthuset från en stallyktas sken. Hur mysigt som helst! Fast mest i teorin. I praktiken var det ett väldans fegljus. Nästa gång får jag ta dubbla lyktor tror jag. Eller så blir det som vanligt, otroligt oromantiskt. Ficklampa!

Nu måste jag rusa! Tasse tjuvar pizzakanter i köket. Jag hade tänkt bjuda muslusarna också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar