onsdag 15 december 2010

Oväder?

Sitter och laddar inför ovädret som de utlovat till i morgon. Man kan alltid hoppas att de har fel denna gång, men prognosen för en felprognos verkar liten. Kartan har inte ändrat sig de senaste dagarna. För att vara mer redo inför helgen har jag laddat upp med ved. Vem vet, i morgon kväll kanske snön yr så det inte går att ta sig fram till uthuset...

Vedklyvningen ikväll blev oromantisk, i ficklampans sken. Men, Amor fanns om hörnet i alla fall för batteriet laddade ur! Klyva ved i mörker är ingen hit, så jag hämtade en lykta. Torparromantik igen!

Under den Norrländska tiden var varningar om snöstormar inget jag engagerade mig så mycket i. Det var inte något speciellt märkvärdigt, det hörde liksom till. Här nere i söder blir det en smärre katastrof. Mest på grund av att snöröjningen inte är lika effektiv. Jag ska berätta om en riktig snöstorm från förr en annan gång. Nu blir det att mysa ner i soffan och vänta...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar