torsdag 18 augusti 2011

Lite ditt och datt

Ja, mycket kan man säga om mig, men man kan inte anklaga mig för att vara någon flitig bloggare just nu. Det har varit körigt på jobbet, så kvällarna har mest ägnats åt lättja. Jag har nog varit för lat, eller vad tror ni?


Det är nog dags att göra en storstädning när spindlarna börjar spinna ihop tekannan som står vid spisen. Pinsamt = / Utomhus ser det bättre ut, fast fasiken vad ogräset växer! Det är allt regn som rår för det. Blommorna mår ju bra och jag måste säga att Praktmiren jag sådde är riktigt söt!


Jag undrar vem det är som har smakat på blombladen? Kan det vara denna gynnare som satt på en blomstjälk bredvid...


Den här blev jag riktigt förtjust i. Vilket fantastiskt ansikte den har! Måhända tänker ni att Torparkärringen är helfnattig, men jag tycker den är söt. Det måste vara Benjamin syrsa!


Jaha, vad ska jag hitta på nu då? Jo, jag kan fortsätta lite där jag var i förra inlägget. Då var jag ju överlycklig över min "prins". Det blev mindre roligt senare, när jag skulle åka till affären. Precis efter en skarp kurva låg en orm. Jag hade absolut ingen chans att undvika den, så den hamnade under framdäcket på bilen! Så hemskt! Jag stannade och gick ut för att kolla hur det gick och det såg illa ut. Kan upplysa om att det kommer en bild snart, bara så ni vet. Jag åkte vidare och på hemvägen tyckte jag att det såg ut som att den flyttat på sig. Alltså gick jag tillbaka efter att jag lämnat bilen. Medtog en spade utifall den var vid liv. Efter en närmare undersökning både med spadpetande och med handen, kunde jag konstatera att den var död. Kändes bra att jag slapp avliva den, men mindre bra att det var mitt fel från början = /


Om någon undrar, så var det en huggorm. Lite bra alltså, för jag vill inte trampa på en sådan.För att ingen ska få mardrömmar, så slutar jag med något annat vackert (jag tycker ju om ormar). Jag slänger in en Claude Monet och önskar en fortsatt fin kväll och en god natt!



4 kommentarer:

  1. För min del så var nog rosen sötast...vet inet riktigt om jag kan hålla med om att benjamin var söt och inte heller lilla huggormen....fast det var synd om honom som kom under ditt hjul.
    ha en trevlig kväll och kram fråm mig

    SvaraRadera
  2. Nä du, huggormar fyfan, vad ska de finnas för? Bra att du körde på den... Men gräshoppor äj jättesöta, har förskt fota en i flera dagar nu... men icke. så bra gjort av dig att lyckas fånga den rackarn på bild!
    Och spindlarna är kvicka på att spinna sina nät... jag tor det kan handla om ett par minuter, hihi... så känns det iaf...
    heanku

    SvaraRadera
  3. Äsch, tusan, tack för den!! Nu kommer jag ha mardrömmar inatt!! Fy dig.. Men Benjamin var en riktig söting:)
    Nästa gång, kan du inte starta med att skriva "Mia, inte läs.." eller något. Fobier är hemska.
    Glad i dig lika väl:)

    SvaraRadera
  4. Det var tråkigt för den lilla huggormen som fick sluta sitt liv där på vägen men va skulle den där o göra??? har inte denns mamma lärt den att inte leka på vägen?
    Förstår hur du menar med att man inte orkar så mycket på kvällarna :) har varit trött efter jobbet och inte orkat göra så mycket inte ens komentera :) så får göra de nu i efterhand :) Ha en skön Lördagskväll Kram Suss

    SvaraRadera