måndag 29 augusti 2011

Måndagsfröjder

Om vädret idag finns bara en sak att säga: BLAAAA!!!!! Mot eftermiddagen var det inte mer än 14 grader och regn! Riktigt sur torparkärring alltså. Nu är jag inte speciellt långsint, så för att pigga upp mig (och för värmens skull) kokades soppa. Potatis, morötter, lök och squash kokades i buljong, mixades och sedan åkte gröna ärtor och kalkonkorv i. Mums! Efter detta en liten tur ut i trädgården för att pigga upp mig ännu mer. Det här är väl måndagsfröjd:


Regnet har slagit ner många malvor, så jag började plocka in dem. Tillsammans med solrosor och ageratum blir det en fin bukett. Något annat som fick en måndagstrött t-kärring att vakna var lilla Louis som slagit ut!


Dahlian som knoppades börjar visa sina behag så smått. Den kommer att bli superfin!


En kall och tråkig måndag blev riktigt bra, eller hur? Nu fortsätter jag med Dalziel & Pascoe, sedan är det bara att invänta nästa herre - John Blund ;-) Måndagsmys på er alla!


2 kommentarer:

  1. Jag såg trädgårdsfredag, det hjälpte det också, speciellt när jag såg att jag inte är den eneste med brunröta på potatisen... Du, en god soppa värmer gott och med lite blommor som extra krydda, låter som en fin kväll :)

    SvaraRadera
  2. Ja tänk vad det regnar. kanske inte hela tiden men när det kommer så har de sådan kraft så man skulle kunna tro att någon där uppe häller ur en hink, så de är inte konstigt att växterna förstörs (grrrr) Dhalian ser ut att bli riktigt vacker ändå även om de regnar :) och vist är det fint att plocka in blommorna Kram Suss

    SvaraRadera