söndag 11 september 2011

Bödaluffen!

Nu ska jag berätta vad jag pysslat med på Öland i helgen, nämligen det här:


Jag åker till Böda för fjärde året och vandrar! Liksom förra året tog jag med mig en reskompis.


Liksom i fjol kunde maken inte följa med, så då fick Tasse vara stand-in. Vad han tycker om bilåkning lämpar sig inte att uttala i detta forum ;-) Det är något mycket speciellt med Öland. Jag blir alldeles lugn och tillfreds varje gång jag ser landskapet...


Till Bödaluffen kommer det människor från Sverige, Norge och Danmark fast i år var det bara två danskar med av "utomjordingarna". Tråkigt. Man kan välja mellan att gå 5, 10 eller 25 km lördag och söndag. Jag brukar gå milen på lördag och slappa på söndag och bara gå 5:an.

Vi bor i stugor och jag hade samma i år, så det kändes som hemma. Tasse får göra det som inte är tillåtet hemma, nämligen sitta på bordet...


Han ville gärna gå ut, men jag var lite osäker på hur gänget utanför stugan skulle reagera...



Finns bara ett ord: skitsöta! Fast helst inte i trädgården, då finns det risk för kaningryta, hihi. Det är händelserikt att åka på Bödaluff, som ni förstår. För att visa er vad man kan uppleva under en vandring har jag gjort ett litet bildspel. Detta är inte min starka sida, så jag bara valde ett alternativ och la till den musik som fanns i datorn. Hade inte tillgång till min egen musik... Just det, vill ni se filmen i helskärm, tryck en gång till på bilden så hamnar ni på You Tube.


Vädret har dessutom varit helt suveränt denna helg, 18-20 grader och sol både fredag och lördag. Jag satt i bikini i en brassestol efter vandringen i lördags! När jag inte lekte med äpplen vill säga. Jag gjorde flera svängar till strranden och om jag inte bytt bort bikinin hade jag badat. Tror ni mig inte? Här är bildbevis!


Idag dök vinden upp och ni har ju sett Bödabukten både i solsken och aftonljus. Så här såg det ut idag:




Det är så underbart! Inget kan vederkvicka en trött torparkärrings själ som åsynen av detta oändliga vatten! Förvisso bor jag ganska nära kusten, men öppet hav finns inte. Öland ligger ju i vägen = )

Nu vet ni vad ni ska göra nästa år; gå med i en vandrarförening och åka på Bödaluffen!

1 kommentar:

  1. Jasså det är det du har pysslat med :) vilket bra bildspel du har gjort och vist passade det bra med den musiken fast de inte var din :) verkligen härliga havsbilder o ja du hade nog badat de ser jag Kram Suss

    SvaraRadera