lördag 24 september 2011

Stjärnor, awarder och kanske en vinst

Någon satellit fick jag inte se igår, trots ett ihärdigt stirrande upp i skyn. Det var en vacker stjärnklar kväll - tänk vad många stjärnor det finns! Jag provade att fotografera, vilket inte var lätt. Att detta är Cassiopeia kan väl dock ingen undgå att se...


Eller Karlavagnen


Ha ha haaa! Löjliga bilder egentligen! Kunde ju bara ha duttat vita prickar på ett svart papper istället.

Som sagt, inget rymdskrot och vid ett gav jag upp. Faktiskt var himlen nog så spännande kvällen före. De molnen såg nästan ut som snömoln!


Nederbörd blev det men i form av lite vatten = ) För att koppla till temat vatten delar jag ett av mina favoritmusikstycken med er.


 Varför kom jag då in på detta? Jo, jag fick en You have a lovely blog-award av Suss. Då jag tidigare berättat om saker ni kanske inte visste om mig så passade det bra att upplysa om min kärlek till klassisk musik. Det kommer ett inlägg om detta framöver. Eftersom utmärkelsen till en del går ut på att man ska berätta fem saker så slår jag till med ett humorklipp också. Det här tycker jag är skitroligt!



När det gäller Monty Python finns det hur mycket som helst att skratta åt men jag valde denna klassiker. Nu är jag ju en motvallskärring så jag kommer inte med fler "hemlisar" om mig just nu. Tycker det är roligare att sprida ut informationen ;-)

En information som jag gärna sprider är att Anna V har ett jubileum med tillhörande utlottning. Klart att vi ska vara med, eller hur? Jag har snart ettårsjubileum, så kanske det blir något spännande då...

Nu ska jag fortsätta med mitt lördagsmys. Har himla goda skorpor och kakor som är svåra att låta bli. Risk för frosseri alltså ;-)  Vi hörs en annan dag!

2 kommentarer:

  1. Skrot i rymden...varför skulle hela världen vara rädda för skrotnedfallet i USA.
    Räcker det inte att vi ska vara rädd för Djävulen, Arvsynden och numera det Stora Miljöhotet.
    Jämt ska vi ha dåligt samvete.
    Förlåt att jag sedtänder.
    Njuter av de underbara bilder till Utskärgård.
    Ha en skön söndag.
    Ann.

    SvaraRadera
  2. Trodde inte man kunde få bilder på stjärnorna med en såkallad vanlig kamera, men ser att du har fått det :) eller har du någon riktigt avancerad kamera? Fint bildspel du visar upp och stackars papegoja :) hoppas den inte bara sov ;) Kram Suss

    SvaraRadera