onsdag 2 november 2011

Alla dagar har inte guldkant...

Men även om de har en negativ inverkan på torparkärringen, så går det att vända känslan. Lite shoppingterapi är alltid bra, så på lunchen gick jag till torget och kollade. Där fanns vad som behövdes för att pigga upp tillvaron. Kanske inte under dagen, men väl när jag kom hem. Det finns fler som tror på färgernas betydelse för vårt välbefinnande och vem kan annat än må bra av denna färgbombning!


Verkligen något att bli glad av! Jag satte en bild på datorns skrivbord och tänker göra det samma med datorn på jobbet. Det gäller att förgylla sin tillvaro och detta är ett enkelt sätt. Jag känner dessutom att jag vill ha mer av dessa färger i trädgården. Att odla chryss känns lite väl avancerat, men det finns annat att sikta på.
 

Mina ringblommor t.ex som jag låter självså sig. Runt dem skulle jag kunna plantera andra lysande blommor. Fram för mer gult och orange! 

Måste ju också notera att det känns bra att vi är flera som har problem med tidsomställningen. Delade bekymmer är dubbla... Men hallå! Det där blev ju inte riktigt rätt. Hmmm... Nu vet jag! Delade bekymmer är dubbel tröst! Vad fiffig jag är ;-)

Nu känns det betydligt bättre och att avsluta en dag med en positiv känsla är grunden för allt välmående. Får jag bara lite färg på jobbdatorn så har jag något att vila i där också!



6 kommentarer:

  1. Varma härliga färger, gillade inte orange efter 70 talet men dom sista åren har den åter kommit mer och mer in i mitt liv. Finfin bukett. Ringblommor fungerar säkert lika bra som crysathemum och tagetes.. undrar om jag inte satt lejongap i orange också? Oansett, downdagar finns och om man kan vända dom måste det kännas skönt. Själv tog jag en time out idag, min enda lediga dag den här veckan, otroligt skönt att ignorera telefoner, eller jobb PC'n som fortfarande ligger i bagageluckan för jag har så mycket jag inte fått gjort. Men, imorgon är en ny dag och du får njuta fina blomster på skärmen :)

    SvaraRadera
  2. Jättefin bukett i upp-piggande färger verkligen! förstår att du mådde bättre efter det inköpet.
    kram mia

    SvaraRadera
  3. Färgterapi! Det är verkligen något vitalt och livgivande med den orange färgen. Som du vet sedan tidigare är jag väldigt intresserad av färgernas in- och påverkan på oss. Gladorange är en egen favorit. En växt som jag haft i år är den lilla kryddtagetesen 'Red Gem' - verkligen en glad orange prick!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  4. Klart man ska pigga upp sig med en färgsprakande bukett.. Både i livet och på datorn. fick en likande bukett av gubben i fredags, den står ännu. Och just orange passar så bra denna årstid, annars har jag andra favoritfärger på blommor.
    heanku

    SvaraRadera
  5. Ja den färgen blir man verkligen glad av.

    Härligt när så lite gör en pigg och glad.
    En riktigt fin bukett.

    Ha en fin helg och njut av både buketten och det varma vädret.

    Gunilla

    SvaraRadera
  6. Mmmm lite färgterapi för att ge mig energi hade inte varit fel :) vilken underbar bukett Kram Suss

    SvaraRadera