lördag 10 december 2011

Pyssel

Vissa torparkärringar myste lite väl mycket idag. Pyjamasen kom inte av förrän efter lunch = ) Såg en av husets julfilmer; Miraklet i New York. En riktigt mysig film. På min DVD finns både det svart-vita originalet och den nya versionen (som jag såg idag). Efter en sådan film tillhör även jag de troendes skara. Klart att Tomten finns!

Inspirerad och uppfylld av julens ande, gick jag ut och pysslade lite. Jag satte kottar och kulor i girlangen runt brostolparna och kom sedan på att det skulle vara kul med röda band också. Nu blev det polkagrisstänger, ha ha!


Sedan kom jag på att jag ville ha en granristomte. Jag joxade ihop några brädor som stomme och sedan ut i skogen på jakt efter granris. Om ni inte kände till det, så bör man titta på marken när man vistas i skogen. Om man inte gör det kan man ramla ner i något hål. T-kärringen stod en aning på näsan då hon inte tittade i rätt riktning, hihi. Ingen skada skedd. Mer skadligt är att vildsvinen varit och plöjt på den äng som ligger på andra sidan vägen. Känns inte helt bra att ha dem så nära. Jag vet ju att en stor galt brukar passera här, huvva. Neej, nu blev det för läskigt så jag återgår till tomten. Det var nästan mörkt innan jag var klar, så det behövs lite småfix i morgon. Ögon till exempel...


Kanske det skulle bli fint med en näsa som stack ut genom granriset också. Vi får se vad jag hittar på. Nu måste jag sluta, det är ju dags för Så mycket bättre. Vi får höras en annan gång. Ha en fin 3:e advent, kära vänner!

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig tomte det blir. Bra att ha skog rätt runt hörnet men vildsvin, det tycker jag låter lite otäckt..
    Njut din söndag du också, låter så skönt att ligga och slappa framför TV,n. Idag ska vi bort till vänner, jippiie, jag slipper laga middag :)

    SvaraRadera
  2. himla smart och fin tomte! Jag ska plocka granris och lägga som matta utanför dörren.
    Och det där med att rmala ner i hål känner jag igen... bara tur att man inte bryter benet.
    heanku

    SvaraRadera