söndag 12 februari 2012

Äntligen...

...lite sol och värme. Vi har haft någon plusgrad idag och solen värmde gott. det kändes som en vårdag. Till och med Kråkan kom ut och kollade lite. Hon tyckte dock att det var kallt om fötterna så det blev bara ett par korta utflykter.



Torparkärringen fick för sig att försöka bli mer kompis med småpippisarna. Alltså tog jag kaffet med ut och riggade kameran. Det var bara blåmesarna som vågade sig fram och de var inte alls rädda. Jag flyttade så nära som ca 2,5 meter och denna ulliga och kramgoa sötnos smaskade vidare. Ingen rädder för t-kärringen här!


Finns fler bilder på denna gottegris, men jag sparar dem. Tänker göra ett inlägg med blåmesar senare. Jag hade hoppats att Herr K skulle komma, men han var inte helt övertygad om att torparkärringen var en torparkärring och inte någon stor och farlig varelse. Konstigt, jag såg ju ut som en gigantsik koltrast med mina svarta kläder, he he. Efter en timme gav jag upp och gick in. Visst har jag tålamod, men när solen försvann bakom träden vann kylan över tålamodet...

Jag vill ge er ett tips på ett bra TV-program också. Svt2 startade en serie om Madagaskar ikväll och jag rekommenderar det varmt. Vilka fantastiska djur det finns där! Vi är en mycket naturintresserad familj och fåglar ligger oss alla varmt om hjärtat. Med denna bild önskar jag och Tasse er en fortsatt fin söndag. Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Så tjusig hon är Kråkis. Väldigt vackra färger på fjäderdräkten och så den majestätiska kronan.

    Tänk att dina kolisar är så skygga? Mina är helt tama. De springer faktiskt runt benen på mig när jag ger dem sin dagsranson av äpplen och Masai struntar de fullkomligt i - han kan sitta 1 meter ifrån och glo på dem men de bekymrar sig inte.

    Så bra att du och Tasse har samma intresse - då blir det ju ingen catfight om vilket program ni ska kolla på.

    Ny vecka, hej och hå och jobba på :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det var verkligen vår i luften och fåglarna kvittrade så glatt :) så skönt de måste va för kråkan att komma ut lite. Ska bli spännande att se ditt inlägg med blåmesar. De är ju så söta :) kram suss

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bild på kisse som tittar på maten....nä, fågeln... Och Kråkis lever gott, känns skönt att veta.
    heanku

    SvaraRadera