lördag 18 februari 2012

Problem

Har någon av er skapat en fotobok förut? Jag håller på för första gången och så mycket kan jag säga att det INTE blir en sådan i första pris i min kommande tävling! Vilket sträv att pyssla ihop den! Jag bestämde att temat skulle vara fåglar och det tog tid att få ihop godkända bilder. Sedan börjar det på riktigt. Jag har inte ens kommit galvvägs efter att ha suttit i flera timmar! Omslaget är snyggt iaf = )

Från fåglar till blommor. Vet ni vad det här är?


Såklart en amaryllis och såklart en Baby Star men dett speciella är att detta är en lök från 2010! Jag sparade denna och ett par till och de stod ute hela sommaren. Denna raring bestämde sig för att blomma detta år igen! Bara två klockor, men ändå. Tänk om de andra också sätter igång = )

I övrigt intet nytt. Plusgrader idag men väldans grått. Jag träffade en fågel när jag var på återvinningen, en ny bekantskap för mig; grönsiska. Kul! Den får ni inte se för bilderna duger bara för att identifiera pippin, inte att visa upp. Ni kan få en vild andhona istället. Mina andra "ändor" är ju halvtama och bor vid en konstruerad damm ;-)


Slutligen måste väl även jag säga något om kvällens melodifestival. Det har varit ett Herrans pådrag på facebook angående Björn Ranelid. Jag erkänner att jag bara lyssnade med ett halvt öra, fotoboken upptog var i fokus. Jag tycker hur som helst att Herr Ranelid är rar! Inget hopp för Sverige i det stora sammanhanget, men himla kul att han var med. Kan Torsten Flink så...

Lördagsmys på er, kära vänner. Tävlingsinfo kommer inom kort (och nu har jag byggt upp förväntningarna så det är bäst att jag hittar bra priser, iiihhh).


Kramar
Lisa

3 kommentarer:

  1. Jag har gjort en fotobok en gång via Gör din egen bok. Det var för flera år sedan så tekniken har väl förbättrats? jag blev jättenöjd med resultatet!!! Det var en modern variant på en scrapbook (alltså scrapbook som de var förr med biljetter, vykort mm från resor tex. inte sånt där nymodigt klipp-o-klistra) från en av våra långresor till Kenya. Min bästa resa någonsin för övrigt. Att stå nyvaknad och lite frusen och se solen stiga upp bakom Mnt Kenya samtidigt som alla fåglarna började morgonsjunga och en ny härlig dag skulle börja... Nu var det inte en reseskildring som jag skulle skriva heller :-D. jag önskar dig lycka till med redigerandet och det kommer säkert att bli din bästa bok!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Var det finalen igår? Den var här förra helgen og inte gillar jag låten.. men när man hört den ca 100 ggr brukar den bli bättre.
    Fotobok har jag lagat, gjorde det varje vinter med foto från trädgården innan jag började blogga. Det tar sin tid men resultatet blir verkligen bra. Så det är bara att se fram mot boken i tryck :)

    SvaraRadera
  3. Hahaha... har provat på fotobok, men naturligtvis inte lyckats, så tyvärr kan jag inte bistå med några smarta tips.
    Men så rart att du skriver gott om Ranelid! Jag gillar honom skarpt! Så bra det var igår. Och snyggt klädd, som alltid. Och Sara Li hade också snygga kläder, men ibland sjöng hon lite illa i första omgången, i andra omgången lät det mycket bättre. Klart att både Ranelid och vi andra begriper att han inte kommer att komma till Baku, men bara detta att lyckas få svenskarna på fötter, eller till telefon, är ju skarpt!
    heanku

    SvaraRadera