lördag 25 februari 2012

Mer vår

Vore ju dumt att inte skriva något om dagens väder. Trivsamma +10 grader! Torparkärringen gick ut och satte sig i solen (där det var 22, ahhh). Det var faktiskt FÖR njutbart. Jag sjönk längre och längre ner i stolen och höll på att somna. Efter ett par timmar tog jag mig i kragen och gick ut på en liten skogspromenad.

Temperaturen sjönk dock ganska hastigt på eftermiddagen och vinden vände. Nu är det -1 och stjärnklart så natten blir kall. Kråkis har värmefläkt i natt igen. I går var det också klar himmel och månskäran var så fin.


Denna bild är tagen med blixt, men jag fotade utan också. Då hände något intressant. Gårkvällens bild blev inte bra, så jag gjorde om det idag. Det vi ser med blotta ögat visar inte hur månen egentligen ser ut. Jag har aldrig tänkt på det, men egentligen är det självklart. Kolla in detta!


Månen syns ju! Vansinnigt häftigt! Eller är det bara t-kärringen som är lättroad...

Kan ju också konstatera att vi fått en liten prinsessa i detta land. Eftersom jag var ledig igår, kunde jag följa pådraget på TV. Jag direktrapporterade till maken (som var på jobbet) när kungen tillkännagav namnet på sessan. Grattis Victoria och Daniel! I och med detta har alla glömt Björn Ranelid, hihi. Fokus svänger fort i nyhetsrapporteringen = )

Just nu kollar jag på melodifestivalen igen och jag har hittat min låt. Lisa in the Woods bara älskar Lisa Miskovsky! Sången är lite Kate Bushig så där och Kate B älskar jag! Som före detta Västerbottning känns det extra bra, hon är ju från Umeå och tidigare gick en Skelleftebo vidare (heter han Niklas eller hur var det, jag är inge aktiv mellotittare, fniss). Något mer jag älskar med Lisas bidrag är de fantastiska dansarna. Så oerhört effektfullt! Torparkärringen (som dansat en hel del i sina dagar) bara njuter...

Kramar
      Lisa




2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med en prinsessababy och att våren är på väg Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Och namnet Lisa, namnet på sessan, vad är det? Jag har fortfarande inte hört det, suck..
    Våren ja, man blir slapp av den första solen men visst är det skönt att sova in mot husväggen och bara njuta :)

    SvaraRadera