lördag 7 april 2012

Aprilväder

Jaha, gott folk. Så är det påskafton. En något beklämmande dag vädermässigt. I morse klockan sju såg det ur så här:



Absolut inte svårt att bestämma sig för att snabbt återgå till sängen! De hade förvisso varnat för detta och vädret under påsken brukar vara trist, men kul var det inte. Det blir tvära kast mellan aktiviteterna när vädret busar så här. Igår var jag ute och grävde vid dammen - idag fick jag sopa snö...

Apropå gräva, så började maken lägga sig i mina projekt igår. Han var med ute och tyckte att jag skulle utvidga den stora rabatten mer. Jag förlängde ju den alldeles nyss! Problemet är att han har rätt (vilket jag motvilligt erkände) för det skulle bli fint att bredda den på ett ställe. Mer praktiskt också, eftersom jag har planterat lökar i mitten och det blir lite trångt när sommarens fröjder ska ner.


Kan man få beställa fint väder de resterande påskdagarna så det går att göra det?

Det finns fler som tycker att snö är eländigt. Här kommer några pippisar som inte var så nöjda tidigare idag.





Nu är vi alla desto gladare, för solen har kommit fram. Det töar för fullt och pippisarnas matplats är sopad så de kan smaska som vanligt. Apropå smask, t-kärringen börjar bli hungrig. Det är dags att fundera på middag. På återhörande, kära bloggvänner. Ha nu en supermysig påskafton och dyk inte för djupt ner i påskäggen = )

Kramar
Lisa


3 kommentarer:

  1. Vore bra om vi kunde enas alla att vi vill ha ett bra varmt väder nu :) Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Jag dök så djup ner i ägget att jag nästan fick sockerkoma..
    Fysj, vilket väder. Avskyr när april gör sånt. Ännu har vi klarat oss men det ska komma imorgon har dom lovat . Blä!! Hoppas det smälter fort hos dig.
    Det händer regeringen säger sitt om rabatter och annat här också, ibland får han som han vill, andra gånger är jag visst helt döv. ;)

    SvaraRadera
  3. Inte en fågel snödagarna, inte ens koltrasten. Fåglarna väntar och väntar - men sedan då det blev plusgrader så var dom framme igen.

    margareta

    SvaraRadera