tisdag 17 april 2012

Mer från utflykten

Kan bara konstatera att vi haft riktigt aprilväder idag. Minusgrader i morse, blä! Sedan har det varit ömsom sol och ömsom regn. Det har haglat några gånger också. Jag hoppas verkligen att det inte kommer mer snö på riktigt för vinterdäcken har tagit sommarsemester.

Apropå semester, så har jag utlovat lite mer från vår Stockholmsutflykt. Efter fjärilshuset körde vi mot Saltsjöbaden. Sämsta tänkbara tid dessutom. Fredag eftermiddag! Vilka bilköer det är runt huvudsatden. Jag fattar inte hur folk här nere i söder kan tycka att det är långa avstånd i norr. Det går fortare att ta sig 10 mil däruppe än att åka halva sträckan i Stockholm...

Nåväl, den fantastiska GPS:en av modellen T. Kärring lotsade vägen till Saltis. Först ett stopp på affären för att inhandla lite smask. Det är den snyggaste ICA-butik jag sett! Inredning i svart och guld. Mycket smakfullt.


Vårt slottsliknande natthärberge har ni redan sett och insidan var som gjord för en torparkärring! Jag gillade verkligen inredningen! Den här lilla soffgruppen väntar på trötta resenärer precis innanför dörrarna.



Inte speciellt deprimerande med pelare och kristallkronor heller = ) Vid receptionen finns nästa trivsamma plats. Tänk att sitta vid den eldstaden när vinterstormarna viner utanför...



Niiice! Hotellrummet var inte heller fel. Jag hade bokat ett rum med havsutsikt. När torparkärringen med tillhörande make lämnar skogen ska det vara märkvärdigt minsann, hihi.


Det kan vara på sin plats att berätta att detta inte kostade skjortan. Vårt alternativ med havsutsikt samt tillträde till spa-avdelningen gick lös på 1500 spänn. Man kan bo på betydligt tråkigare ställen och betala samma summa per person. Vanligtvis snålar vi och väljer billigare alternativ, men så här trivsamt blir det inte då. Man kan välan få unna sig lite lyx någon gång!

Såklart utnyttjade vi bubbelpoolen, bastun och poolen innan middagen men de bilderna slipper ni se, he he. Det räcker att de andra gästerna fick beskåda celluliterna ;-)

Något som t-kärringen verkligen gick igång på var alla fantastiska speglar som fanns överallt. Många var så stora att de knappt skulle rymmas i det lilla huset i skogen...



Gissa om jag hade roligt när jag snokade runt! Jag har aldrig tänkt på att man kan ha så kul med speglar, detta måste jag göra fler gånger!


Såklart måste det komma lite smolk i glädjebägaren också. På kvällen kom några snöflingor seglandes och torparkärringen som sett fram emot att vakna till havsutsik blev grymt besviken på morgonen...


Visst, det är vackert i alla fall men... Det jag tänkte var att julfirande måste vara oerhört mysig på detta ställe. Då menar jag snö just vid den tidpunkten, inte på våren., suck...


Frukosten blev således något lågmäld och äventyrslusten förtogs litegrann. Att köra omkring i en massa snöslask i en stad där vägarna inte är helt bekanta lockade inte. Alltså styrde vi kosan hemåt.

Nu är det så att det finns fler bilder som jag vill visa, men detta inlägg är redan megalångt så jag ber att få återkomma. Då blir det inte lika långt, det lovar jag, blink blink.

           Kramar
                                 Lisa


4 kommentarer:

  1. Tänk att få komma till "stora staden" utan att lämna den trygga och varma hyddan.
    Visst ska ni njuta av det goda och vackra, tråkigt bara att vintern visade sina sämsta sidor.
    Trevlig helg.
    Ann.

    SvaraRadera
  2. Så härligt ändå, trots det urusla vädret! Och jag tänker precis som du... man ska unna sig något bra och lite lyxigt då och då! Både i boende och mat. Så gör vi också. Det tråkiga är att de flesta hotell tar inte emot hundar... bläh!
    Och som vanligt blir jag så himla imponerad av dina djurbilder!
    Och nu sjutton får väl våren komma med lite sol och värme, eller hur?
    aino

    SvaraRadera
  3. Mys mys. Men så trevlig!
    Vill se fler bilder.
    margareta

    SvaraRadera
  4. Ni verkar verkligen ha haft det mysigt :) måste bara fråga om ni såg några spöken på hotellet :) kanske en grå dam eller något i den stilen? Kram Suss

    SvaraRadera