torsdag 25 november 2010

Kisse

Alla som lever med en katt (eller flera) vet vilka fantastiska varelser de är. De är mjuka och tillgivna, lekfulla och loja.

Alla vet också att de kan vara mycket egensinniga och rent av buttra. Min Tasse t ex, håller mig personligt ansvarig när vädret inte passar honom (eller mig för den delen). Nu i eftermiddag har han pratat och klagat högljutt för att han vill gå ut. Jag har flera gånger öppnat dörren, han kikar ut och sätter sig sedan och blänger surt på mig. Lite mer klagomål och gnäll och jag inser att det bara är att resignera. Det är väl bäst att jag går ut och skottar nu då!


Alla som har katt vet också att det är svårt att fotografera dem ibland. Jag lyckades inte få någon sur katt på bild, men väl en jätterar kisse som så fint lyfter tassen och hoppas på något smaskigt!

1 kommentar:

  1. Roligt med snö. NOT! Här bara vräker det ned, det verkar aldrig ta slut och det jobbigaste av allt, det är inte ens december än!! Det ska väl inte vara så här mycket snö nu? Har varit till stan i dag och det var inte roligt. Bilen vägrade sen att starta efter jag varit på Willys, tur att det finns kloka människor med startkablar! Det var väldigt nära ett sammanbrott... Kram och Kör försiktigt!

    SvaraRadera