söndag 14 november 2010

Män och deras fantastiska maskiner

Det är allom bekant att karlar älskar maskiner, elektriska verktyg, allsköns tekniska prylar... Denna minimonolog (som är en sann historia) visar på detta fenomen.

Jag har köpt en braskassett! Den är jättefin! Hela världen måste se den, så jag ringer till hela världen. Nåja, inte hela världen förstås, men den del av världen som är min...

Ser ni, där är den!
Jag har eldat i flera timmar, visst är det varmt och skönt? Den passar nästan in här i öppna spisen.

Vad ska man med en video till när man har braskassett?

Titta, här reglerar man draget. Jag ska visa. Ser ni? Enkelt vá?

Kom och känn här på muren. den är alldeles varm, känn! Ni skulle bara veta hur gosigt det blir på övervåningen. Om jag gör ett ventilationshål in i köket sprider sig värmen in dit också.

Var försiktiga och luta er inte för nära kaminen bara, den är jättehet.

Jag undrar om takfläkten blåser åt rätt håll? Kanske borde den ställas om, vad tror ni?

Jo, det blev bättre. Nu har temperaturen stigit från tjugofem grader till tjugoåtta. Härligt! Jag ska ställa en liten fläkt bredvid så sprids värmen ännu bättre. Vänta lite, så ska jag stoppa in mer ved innan jag...


Med svetten rinnande och ett flin som får mig att likna en semla, går jag hem och lämnar min kompis med sin nya flamma...

2 kommentarer:

  1. Och vem är denna vän, skulle jag vilja veta? Nån jag känner? Flinar som en semla gör jag i alla fall oxå!

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Jag väljer att inte lämna ut någon i detta forum och skickar ett SMS istället. Passar för övrigt ganska bra in på mig själv detta med apparater. Jag bara älskar elverktyg! Fast veden klyver jag gärna för hand...

    SvaraRadera