söndag 7 november 2010

Möss och människor

Öppnar oroligt skådörren och frågar: Är du där? Upprepar denna procedur flera gånger under eftermiddagen. Vi har träffat på varandra många gånger denna helg. Husmusen är inte så rädd för mig längre. Igår lade jag fram en brödbtr åt honom och bjöd varsågod. Ett par minuter senare hör jag hur det knastrar och smaskar i skåpet. Jag öppnar försiktigt dörren och kikar in. Där sitter min rara kompis och äter! Jag hämtade skyndsamt kameran, men då ville han inte vara med längre utan sprang "hem".

Idag satt han uppe på sophinken och såg söt ut, sprang även denna gång iväg när jag tog fram kameran. Jag tror att det är pipet från blixten han inte tycker om. Undrar hur jag ska lösa det...

Varför har jag varit så orolig undrar ni. Ja, inte är det för att vi ska mötas utan för att jag träffade katten ute idag. I munnen hade han en av mina kompisar! Stolt katt och något bedrövad matte.

Kollade skåpet igen alldeles nyss. Den lilla morotsbiten jag serverat var borta. Det finns fortfarande en mus i vårt hus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar