torsdag 4 november 2010

Löv

När jag var barn fick jag lära mig att det var farligt att leka i lövhögar. Man kunde få Polio! Det var stränga order om att låta bli de frestande lövsjoken som ju lät så skojigt när man trampade i dem. Jag var en otroligt välartad och ordentlig flicka, så jag lyssnade såklart på min mor. Så hemskt egentligen! Tala om barndomstrauma. Att inte få sparka omkring i det prasslande paradiset!

Bara föreställ dig känslan av frassliga löv runt fötterna i kombination med alla de vackra färgerna. Den känslan är obeskrivbar! Tänk att slänga sig i en lövhög och göra... Lövänglar? Varför inte? Har någon provat det?

Idag vet jag att Polio inte kommer från lövhögar. Det är ett (faktiskt tre) virus som inte har sin boning i de nedfallande skönheterna. Så ut i naturen och släng löv omkring dig! Andas in dofterna, njut av färgerna och samla energi av prasslet. Carpe Diem, mina vänner!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar