tisdag 19 april 2011

Hänryckning!

Jag vet att jag är tjatig, men det är svårt att låta bli. Detta är hänryckningens tid och jag är verkligen hänryckt! Naturens skådespel ger en sådan energi och man ska vara stenhård för att inte njuta av det som sker...


Så vackra, men ack så svåra att få bra på bild...






Det är alltid kul med sådant som frösått sig själv. Ny färg dessutom!


Vi får visst nya "hyresgäster". I fjol var det svartvit flugsnappare, nu blåmes...


Så mycket mer finns inte att tillägga. Jo, förresten. Jag skulle gärna vilja ha en forsythia...




2 kommentarer:

  1. Jag har inte många buskar här, men forsythian har jag faktiskt. går bara och väntar på att den ska blomma, då är den fantastisk. men annars är den ju ganska obetydlig, en stor grön buske. hade den inte haft så fina blomster hade jag inte gett den plats. dom är lätta att ta sticklingar av, bara klipp av en liten gren,vedaktig, när den blomstrat färdigt(stulna skott tar sig bäst!), vässa skottet lite, snett snitt, och stick den i jorden på ett skuggigt fuktigt ställe. nästa år har grenen slagit rot.
    ha en fin påsk :)

    SvaraRadera
  2. Har också en liten planta av forsytsia på tillväxt. Underbara bilder du visar!
    Hur mår lille emil?
    mvh mia

    SvaraRadera