måndag 18 april 2011

Några minuter...

...i en sädesärlas liv. Bildkvalitén skiftar, men budskapet är glasklart.

Aha!


Vad är det min falkblick skådar där i vattnet?


Jag måste titta lite noggrannare...


Ja minsann! Det är en smaskig skalbagge! Yippie!!!


Den var jättemumsig! Nu är jag mätt och glad!


Tur att jag inte träffade på den lunchen! Inte direkt vad jag föredrar. Härligt att se dessa fåglar, de är verkligen sommartecken. Vi har sommar dessa dagar och det fullkomligen exploderar i naturen. Mina läsare långt uppe i norr ska nog sluta läsa här, för nu kommer någonting som kan vara lite smärtsamt...


Vi hann inte riktigt med några musöron i år. Denna björk såg hur tråkig som helst ut för bara några dagar sedan. Det är lite otäckt när det går så här fort tycker jag, men jag klagar inte. Värmen är absolut inte otäck! Tror jag ska linka ut och sätta mig en stund...

2 kommentarer:

  1. Ja du, vad hände med björken, man tror ju inte det är sant, plötsligt var det grön, i mitten av april!!
    Smaklig vårbrunch det där :)

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig bildkavalkad du lyckats fånga.

    Tack för kommentaren hos mig alltid roligt med nya bekantskaper och att jag hittade till dig ochså.

    Önskar dig en trevlig Påsk.
    Gunilla

    SvaraRadera