torsdag 26 maj 2011

Dramatik

Det var ett förfärligt surrande här ute alldeles nyss. När jag tittade efter såg jag ett bi som fastnat i spindelväv och hans kompis som försökte hjälpa honom loss. Det gick inte så bra, så  jag gjorde en insats. Hämtade en sticknål för att peta lös biet (det finns gränser för min godhet och sticksiga insekter är jag ju inte så förtjust i).


När jag drog i tråden som biet satt fast i dök spindeln upp! Dom dom dom dom (musiken till filmen Hajen alltså)... Jag fick lös tråden med både bi och spindel och den sistnämnda avancerade trots min inblandning. Precis när spindeln skulle ge sig på sitt surrande offer, kom det loss! Puh! Det var synd att jag inte hade kameran i andra handen så ni fick se all spänning.

Jag känner mig nöjd med min goda gärning och hoppas att biet och hans kompisar kommer ihåg hur snäll jag är!

Som en liten avslutning kan konstateras att ingen av er har missat att ännu en av Islands drakar har vaknat. Denna har ett namn som man lätt lägger på minnet; Grimsvötn. Annat var det sist. Det tog en stund innan den drakens namn fastnat. Albert har hittat en förklaring på hur Eyafjallajökull fått sitt namn...

1 kommentar:

  1. Din enorma barmhjärtlighet visar tydligen ingen gränser! Jag tror det finns en indisk sekt som sopar vägen framför fötterna när dom går, för att inte råka trampa på en insekt, har du hört om den? Du påminner mig ibland lite om den.. Vilken kärlek ditt hjärta måste rymma :)

    SvaraRadera