lördag 7 maj 2011

Skyar av vitt

För att knyta ihop säcken lite, börjar jag med Harry Potter. Att en fredagkväll slänga en torparkärring i soffan likt en romare, med en bägare med polujuice kan bara sluta på ett sätt. Hon somnar. Så även i går kväll, trots att filmen var jättebra. Vi har sett klart den i kväll och slutet var minst sagt abrupt. Nu har jag förvisso läst alla böcker, men ändå... Längtar till i sommar när sista filmen kommer på bio. Då ska jag inte missa den!

Så till ämnet. När vi flyttade hit hade jag inte en aning om vad som väntade när våren kom. Jag plågade mig själv i slånbärssnåren med att ta bort gammalt och fult. Det var ytterst smärtsamt för taggarna är inte av denna världen. Jag visste inte då vad dessa buskar var, men instinkten sade åt mig att inte gå fram för hårt. Maken ville ta bort allt, men jag vägrade. Här kommer glädjen över mitt beslut. Skyar av vitt! Jag kan inte få nog av detta! Häggmispeln (som vi också har mycket av) bidrar lika mycket. Se och njut, mina vänner!










Jag bara njuter av detta och det gör nästan ont inuti mig när jag ser mig omkring, så vackert är det. Det går inte att förmedla det på bild...

Innan  jag börjar gråta av rörelse, byter jag tema till djur. Vi åkte på "vårmarken" idag (vårmarknad för de som inte förstår dialekten, fniss) och på vägen dit såg vi dessa luringar. De ser inte ut att ha farit illa av vintern. Tala om välgödda harar! Maken fick genast en grillblick i ögonen. Grillat har vi, men det blev kyckling istället. Betydligt mer lättfångat!


Med detta önskar jag en fortsatt trevlig lördagkväll och på återskrivande!



1 kommentar:

  1. Kanin smakar lite som kyckling men hur smakar egentligen hare?
    Såna vita kaskader måste vara underbart, mycket bättre än det vita som kom förra veckan.
    Ha en bra start på veckan :)

    SvaraRadera