fredag 6 maj 2011

Gläääähhh!!!!!

Så har det hänt igen. Jag har inte ägnat Tasse så mycket tid i veckan, vi har liksom mest träffats i dörren. Trots det dåliga vädret har han varit ute på spaning och kommit in när jag ska sova. En trött torparkärring är inte speciellt engagerad i någonting. Resultatet såg jag idag när jag kom hem. Jag säger bara en sak: BLÄ!


Ni som varit med ett tag vet hur jag reagerade i fjol när jag hittade en sådan här. Pip och skrik (jag undrar hur man gör för att länka till sig själv, jag måste lära mig det). Denna gång var jag beredd och höll således tyst. Nu var frågan hur i h-vittis jag skulle få bort den. Fästingborttagaren fungerade inte. Snaran är så smal. Tång? Nej men helst inte! Då finns det risk för att eländet spricker (fasansfull tanke, nu mår jag illa, bluäää). Nej, jag bestämde att ta på en gummihandske och ta bort den för hand. Iiaaooww, vad läskigt! Det går inte att med ord beskriva hur det kändes, ni får använda fantasin. Hur som helst så var det jättelätt att använda denna metod på en sådan gigant. den var i princip färdig för att trilla av pinn för egen maskin.


Ni ser ju. Så förjäkligt äcklig! En megaläskig snuskboll! Glääähhh!!! Blääää! Och fy bara...

Nu ska jag sluta plåga mig själv och er med detta. det blir besök på apoteket på måndag för att inhandla medel mot fästingar (och nu tänker jag på hur äckligt det skulle vara att hitta en sådan där på min egen kropp. Aaaaahhhh! Hjälp!). Som ni märker har jag ändå tuffat till mig en hel del, men någon fästingfantast blir jag aldrig!

För att definitivt släppa detta, blir det nu fredagsmys på hög nivå. Dags för Harry Potter och Dödsrelikerna del 1. Missade den på bio, så nu blir det DVD. Lumos på er!

1 kommentar:

  1. âscha mig, äckliga värre. här uppe är det inte så många men nere i dalen en hel del. pappas stora kvällsnöje på katten är just att sitta och rycka bort dom för hand, tydligen det som fungerar bäst.
    Hemska grejor det där och ännu värre om man blir sjuk..
    Ha en fin potterkväll. jag har inte sett filmerna, bara läst böckerna, passar lika bra till mor som barn..

    SvaraRadera