söndag 1 maj 2011

Överraskningar

Det går förfärligt snabbt ute i naturen nu. Första maj idag och fänrikshjärtat blommar!


Känns lite förhastat, men inte mycket att göra åt. Trevligt är det förvisso! En inspektion bjöd på några överraskningar. I en stor kruka som stått ute hela vintern har en ettåring lyckats övervintra (eller frösått sig). Trevligt, nu behöver jag inte köpa nya!


Nästa surprise är kärleksblomstren. De har också frösått sig, med råge dessutom. Praktiskt, för de är så fina och nu kan jag sätta dem på flera ställen.


Jag hade tur häromdagen också. Har länge spanat på krukorna med myror men varit för snål för att köpa någon. Nu hittade jag en till halva priset. Bra att ha is i magen ibland!


Jag avslutar med en av mina tulpaner som jag är mycket förtjust i. Njut vidare av denna 1:a maj!


3 kommentarer:

  1. Vilken vacker tulpan, vad heter den?

    SvaraRadera
  2. Hrrmmm... Har inte kvar förpackningen =/

    SvaraRadera
  3. Krukor med myra, sitter den tuffa myran fast på krukan eller? Söt var den i varje fall. Kärleksblomster var je en söt liten blomma, måtte slå upp på nätet, att den frösått sig gör nog ingenting kan jag tänka mig. Du är tidigare ute än mig, här är verken fänrikar eller tulpaner (jo, dom allra tidigaste..)ännu. Ser fint ut :)

    SvaraRadera