lördag 1 januari 2011

God fortsättning!

Så är det nya årets första dag snart till ända. Firandet i skogen var lugnt och inga fåniga nyårslöften uttalades som man ändå inte lyckas hålla. Jag har i flera år haft samma nyårsönskan, nämligen att det nya året ska bli ett bra år. Diplomatiskt och bra.

En sak jag kom på i slutet av förra året, var att lägga in små kommentarer på temat lycka. Jag har fått inspiration av en annan bloggare som jag följer, som alltid har väldigt fina tänkvärda ord i slutet av sina inlägg. Nu vill jag inte tjuva hela konceptet, så jag gör det på mitt sätt. Det blir inte alltid så seriöst och pretantiöst, men det är små saker som innebär lycka för mig. Kanske kan de ge mening även till er.


Lycka är
Att kunna glädjas åt de små tingen i livet
T ex att tända tomtebloss på nyårsaftonen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar