måndag 3 januari 2011

Liv i snön

Som ni har förstått vid det här laget, är jag inte så förtjust i mängder av snö. Visst är det ljust och fint, men tänk så mycket annat fint som finns vilande under snön! Precis där, under snön, för när man tittar ut i trädgården ser man ingenting annat än snö. Eller...

Faktiskt så finns det saker att titta på när man går ut och då menar jag inte bara träd. Nej, det finns tecken på att det funnits liv tidigare. Små påminnelser om tidigare årstider. Som en frusen tallkotte som släppt taget (om livet?). Så vacker den är!


Eller ett ensamt eklöv som vägrat släppa taget!


Inte heller dessa små rosenblad ville ge upp...


Ur snön tittar en kvist av min frösådda Buddleja upp. Den vilar under snön och jag hoppas och tror att den överlever vintern.


Över allt detta vakar asken. Min respekt och kärlek för detta träd känner ni till. Så visst finns det bevis på sommarens fröjder även när Kung Bore regerar!


Lycka är

Att hitta saker att glädjas åt varje dag, även om det är något litet och till synes obetydligt

1 kommentar:

  1. Okej, då är vi två som inte gillar snö och dessutom rådjur.
    Idag +-0 och en sydlig fuktig vind.
    Kanske blir det "livat och glatt".
    Ann.

    SvaraRadera