onsdag 22 juni 2011

Hur blir det nu?

Jaha, kära vänner. När jag kom hem idag låg det en stor kråka på bron... Den var inte här i morse eller sent i går kväll. Hur blir det nu? Jag har läst att påfåglar har revirtänk och den här stora kråkan tycks ha mutat in vår trappa. Nu finns det ju någon som äger detta ställe inklusive människorna, men denna någon verkar inte så brydd...


Som vanligt en enda, stor lycklig familj! = D


Jag är dock bekymrad över denna pippi. Det verkar inte som att den är helt tillfreds med människor. När jag ska slänga mat till den så måste jag vara mycket försiktig. Han ryggar tillbaka om jag är för hastig. Hmmm... Nåväl, torparkärringen är jättesnäll! Inte helt ovanligt att de små och ensamma tyr sig till mig.

Vi har haft två trivsamma kvällar. Jag har pysslat med blommor och rensat ogräs och pratat med mina kompisar. Tasse har accepterat denna nya typ också. Vad märkligt livet är!

En liten trädgårdsrapport måste jag komma med också. Mina rosor har knoppar och ska snart till att blomma. Fröjd och glädje!

Clair Renaissance


Therese Bugnet


Mandarin


De andra rosorna har inte börjat slå ut ännu, så de väntar jag med. Jag lovar att det kommer bilder när alla blommar! Jag längtar så, att gå omkring och lukta på rosor är inte direkt något straff. Det borde vara full fart när jag får semester om några veckor.

Nu ska jag titta till kråkan lite. Var han tar vägen på natten vet jag inte. Det ska visst regna något alldeles hemskt inatt, så jag hoppas att han söker skydd. Det är hyfsat på bron, annars är det öppet till uterummet. Onsdagsmys på er!







1 kommentar:

  1. Så kul att den kom tillbaka :) men vad konstigt att de springer om kring i skogarna? Kanske som du säger att den känner av att du är en vänlig själ :) Ha en underbar midsommar Kram Suss

    SvaraRadera