onsdag 15 juni 2011

Skådar bäst som skådar sist

I morgon kommer ett långt inlägg om fåglar, men nu ska jag summera månskådningen: ingenting... Det blev molnigt! Så ytterst irriterande, när det nu skulle vara en riktigt ordentlig förmörkelse! Ja ja, med tanke på dagens överraskning så får jag väl känna mig nöjd.

När jag så sent om sider kom tillbaka efter månjakten undrade jag om besökarna fanns kvar. Jag ropade: pippisarna, är ni där? Till svar fick jag några flomp flomp (ja det lät ungefär så). Jag gick i riktning mot ljudet och fick skåda något helt annat än månförmörkelse.  Detta tar begreppet fågelskådning till en helt ny dimension...


Att se dem på marken gick väl an, men uppe i en tall på gården??? De ska tydligen sova där, för jag var ute nyss och tittade efter. De satt kvar...

Med detta önskar jag och nattuglorna er en riktigt god natt. Vi hörs i mörrn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar