tisdag 14 juni 2011

Titellöst inlägg

Först vill jag önska nytillkomna läsare välkommen! Kul att göra er bekantskap!

Så fruktansvärt trött denna torparkärring är! En orsak är att det är mycket på jobbet, en annan är störd nattsömn. I två nätter... På måndagmorgon vid 03.40 vaknade jag av att någon mycket hårig och gul typ klart och tydligt sa:

Hallå där! Kan du vakna nu? Jag är sugen på frukost!!!

Tro mig, vid den tiden på dygnet har jag ingen gloria alls och mina tankar är allt annat än kärleksfulla. Vid den tiden på dygnet förvandlas Tasse till kattjävel. Jag säger det inte högt men jag tänker desto högre. Någon mat bjuds det inte på en sådan gång, men jag steg till slut upp och försökte övertala honom att gå ut. Han stack ut halva kroppen och vände sedan om igen. Jag upplyste om läget och återvände till sängen. Kunde såklart inte somna om utan låg och snurrade i en timme. Gissa om jag var seg när väckarn ringde...

Monstret på bilden har inget samband med inlägget. Den satt ovanför ytterdörren och såg läskig ut!

Inatt har jag vaknat två gånger för att det har regnat så mycket. Seg dag igen och uteblivna pauser gjorde att jag bestämde att sluta lite tidigare. När jag är på väg stöter jag ihop med en arbetskamrat. Som en inte ont anande Rödluvan luras jag in på hennes kontor. Där hålls jag fången en stund... Ingen chans att åka hem! Okej, okej, jag överdriver. Det var ett riktigt viktigt ärende och vila fick jag göra sedan!

Trots avdomnade exekutiva funktioner (uppmärksamhet t ex) upptäckte jag något i trädgården som gjorde mig jätteglad. Jag hade glömt bort att det finns tre smultronplantor här. en fick jag i gåva i fjol och två köpte jag själv. I solskenet såg jag det här:


Vilken ljuvlig syn! Erkänn att det vattnas i munnen på er när ni ser detta!


Ikväll har jag plockat in alla som mognat. Stackars mig som tvingas äta upp dem = D


Så över till något helt annat. En liten gissningstävling så ni håller hjärnan igång. Gissa vilken bil som är torparkärringens...


Det var en kluring va? Jag tycker att ni behöver få en extra bild att njuta av...


Nu undrar ni förstås om torparkärringen månne har samma jobb som Barnaby eller någon annan trevlig komissarie. Svaret är att det har hon inte! Det är heller inte min bil, tyvärr. Inte för att det är något fel på Forden, men faktiskt så är Jaguar min drömbil. Det ska vara en sådan här gubbräser också, inte någon E-type eller modern variant. I morse fannns flera lediga platser att parkera på, men jag kunde inte låta bli att smyga in bredvid denna skönhet! Jag gick verkligen igång av det! Nu vet ni alltså något mer om mig; att jag är mycket lättroad!

Nu orkar jag inget mer. Snart dags för sovning i skogen. På återhörande!



1 kommentar:

  1. Inte lätt när nattsömnen blir störd :) oj vilka smultron mmmm hade varit gott. Och den bilen hade ju varit något :) de ser så flotta ut men ändå inte för mycket.
    Ha en bra kväll och hoppas du får sova hela natten :)

    SvaraRadera