torsdag 31 mars 2011

Kärlek och bilar

Så är ordningen i skogen återställd. Maken har äntligen kommit hem från sin resa! Liksom torparkärringen har han varit sjuk (är fortfarande) så nu ligger han nedbäddad. Dagen slutar alltså mycket bra. Starten på denna dag var mer tvivelaktig...

Det var dags för besiktning av min gamle trotjänare i morse. Han har stått i träda några månader eftersom jag bytte bil (som ni kanske minns). För att vara säker på Golfens form, var jag ute på en rallyrunda i går kväll. Han startade, men batteriet verkade aningen slappt. Det gick onödigt fort genom skogen men jag är en ansvarsfull förare, så jag stampade bara ner där sikten var fri. Fylld av tillförsikt parkerade jag och gick in och åt middag. Jag förträngde effektivt att det är minusgrader på morgnarna nu...

Okej att denna bild togs i november, men den får symbolisera dessa frostiga morgnar.

Så kom då denna morgon. Min gamle vän startade (efter lite lirkande) och jag gick in för att hämta väskorna. När jag kom ut igen var det slut. Batteriet var stendött! Nu tänker ni att torparkärringen fick ett av sina spel där ute i skogen, men då har ni fel! Jag var hur lugn som helst. Hade någonstans förberett mig på att vännen inte skulle gå igenom besiktningen denna gång, så att han inte startade blev mer som en extra andningspaus...


Det fanns såklart inte tid till att plocka fram startkablar eller batteriladdare, utan det var bara att ringa Bilprovningen och boka om. Ny tid i maj vilket innebär körförbud... Nåväl, då finns det tid att kolla upp kompisen, fast jag tror att han bara är sur för att jag har svikit honom. Jag ska bättra mig, jag lovar! För att blidka honom, lägger jag upp bilden ni sett tidigare. Den uppmärksamme kanske ser vad det står på registreringsskylten!


Som ni förstår, har jag svårt att göra mig av med denna bil. Han kan gott få finnas kvar i familjen och arbeta som trädgårdstraktor eller något...

 Med det får det räcka för i dag. Nu väntar jag med spänning på helgens utlovade kalasväder. Femton plusgrader skulle verkligen sitta fint!

1 kommentar:

  1. Kanske det är 'puss'det borde stå på min lilla grå fara. Den har ju alltid ont i magen och fungerar bättre som spargris än fraktmedel.. Värme, det hade varit något det :)

    SvaraRadera