söndag 23 oktober 2011

Fröjd för både ögat och själen

Jag tänkte inte orda så mycket idag. Istället vill jag dela dagens upplevelse med er. Jag har varit på konstutställning. Den konstnären tjänar inga pengar, men är den främsta i världen på att skapa. Jag menar Moder Natur. Först ett par bilder från omgivningarna.



Nu behöver jag inte lämna "min" skog för att kunna njuta. Det vackra finns ju här!



Första bilden visar "stora vägen" som går utanför, den andra är vår uppfart. Jag inser att jag är rik, asparna är fulla med guld!

Denna utställning visar även konstverk i mindre format. Det finns fortfarande växter som blommar, trots frostnätterna tidigare...




Även i trädgården finns det blommor som vägrar ge upp.


Det finns även de som har gett upp, men O så sköna de är ändå!


Med den dansande Rudbeckian önskar jag er en fin söndag. Glöm inte bort att gå på utställning nästa vecka, den stänger snart för i år (hos en del av er har den redan stängt).



3 kommentarer:

  1. Bästa utställningen alla kategorier! Trots att jag bor i utkanten av en storstad har jag också lite fint att titta på... utan den gnutta natur som finns med strandängarna vid Öresundskusten och tillhörande landskap hade jag blivit totalt tokig. Jo, så är det. Fast din skogsväg är mer fantasifull än min gångbana :-)

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Ja tänk att de vackraste som skapats är fritt :) och alla kan vi njuta av det. Du visar upp otroligt vackra bilder även den sista med rubeckian. Kanske jag skulle sattsa på att se lite av småland nästa sommar? hmm fast jag borde åka till finland?!? men de är lockande att få se mer av Sverige oxå. Blev så himla förtjust av skåneresan :) man kan väl alltid ta några dagar i Småland i sommar Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Vilken naturfotograf du är, vilken vernisage du fått åskådat, själv har jag inte sett stort mer än min Husqvarna.. men jag ska ta mig en tur en dag jag också..

    SvaraRadera