lördag 8 oktober 2011

Nu är den här...

...frostvarningen alltså. Då menar jag inte den mysige kommissarien utan den kyliga varianten. Alltså fick torparkärringen brått med att bära in krukor och täcka över sådant som inte får frysa.

Apropå frost, så är det skoj att se de gamla avsnitten från 90-talet. Där dyker det nämligen upp allehanda kändisar från andra deckarserier. I ett avsnitt har Nathaniel Parker (Inspector Lynley) en liten roll, dock ej som polis. I några andra avsnitt finns Colin Buchanan med (Peter Pascoe i Dalziel & Pascoe). Hos Frost är han konstapel. Undrar om dessa herrar trodde att de senare skulle bli stjärnor i egna deckarserier...

Det händer inte så mycket i trädgården just nu. Fortfarande blommar rosorna och min namnlösa Tehybrid har äntligen behagat producera en knopp.


Den har jag täckt, för det vore synd om den frös. Den rabatt ni fått följa i sommar börjar sjunga på sista versen nu. Den bryr jag mig inte om, det får gå hur det vill.



Dahliorna är jag mer rädd om, så detta gäng är på Jamboree ikväll.


Så även denna Dahlia (som överlevde Kråkans härjningar)




Det finns annat som ofötrutet kämpar på, men som sagt så lägger jag inte ner energi på allt.



Jag håller hur som helst tummarna för att det inte fryser. Prognosen för kommande dagar ser bra ut och då är det trevligt om det fortfarande blommar ute!



1 kommentar:

  1. Det vore ju synd om den blomsterprakten skulle frysa bort inatt, men så skönt att du får lite frisk luft i tillägg till TV krim. Jag har burit in alla krukor som ska in idag, törs inte vänta en natt till..
    Hoppas du håller humöret uppe :)

    SvaraRadera