söndag 9 oktober 2011

Puh!

Vi klarade oss! Ingen frost i trädgården, men kallt har det varit. I morse var det bara 2-3 grader och visst hade det frusit på vissa ställen, kolla in ängen!


Jaja, där nere gör det ingenting. Huvudsaken att rosorna klarade sig. Dessutom har jag väldans mycket blommor att njuta av inne efter min raid i går kväll = )

Det tycks som att rymdtemat har tagit ett grepp i detta hus. I natt såg jag en dokumentär om diverse fenomen som påstås vara av utmojordisk karaktär. Sädescirklar var ett. Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det. För det första tycker jag det är märkligt att de flesta uppkommer i England. Varför skulle eventuella utomjordingar vara så intreserade av just det landet? För det andra verkar de ha blivit mer avancerade över tid. Från att ha varit tämligen enkla former till att numera se ut som en Mandala. Vackra är de i alla fall. Bilden fanns på nätet (såklart).


Fast nu när jag tittar på den här har jag löst problemet! Det är ju för bövelen ett virkmönster! Rymdisarna gillar handarbete! Måste genast anmäla denna revolutionerande upptäckt till någon lämplig instans. Kanske ett Nobelpris på gång?

Inget fel på min hjärnaktivitet i alla fall. På öronfronten intet nytt, tyvärr. Jag funderar på det där med att vila. Betyder det att jag måste vara bofast i soffan tittandes på film? För mig är det lika  mycket vila att strosa runt ute. Att plantera lökar är väl vila? Eller att rensa bort lite skruttiga växter? Om jag klär mig ordentligt och har mössa borde det vara lugnt. Skulle behöva rasta snabeldraken också, det blev ingen helgstädning pga öroneländet. Om  jag har hörselkåpor är jag ju också snäll med skiten. Så får det bli! Jag klarar inte att ligga här overksam längre. Jag är ju inte sjuk på "riktigt". Får väl höra (ha ha) vad doktorn säger i morgon. Eventuellt skäll lämnar jag till dess. Är man en tjurig torparkärring så är man!




1 kommentar:

  1. Ja det var väldigt nära nollpunkten hos oss också i natt men inga spår syntes på dahliorna så de får stå ett tag till.
    kram mia

    SvaraRadera