fredag 7 oktober 2011

SSDD

De av er som gillar Stephen King känner igen uttrycket SSDD - Same Shit Different Day från boken/filmen Dreamcatcher. Det är en bra sammanfattning här, bortsett från att doktorn hade rätt när han sa att hörseln kunde bli ännu sämre. Idag hör jag inte ens något skrap... Jag kämpar verkligen för att hålla humöret något så när uppe. Detta är så fruktansvärt otäckt! Jag kollade lite på nätet om Sudden deaf vilket inte var så smart. Jag tror jag föredrar min alienteori... Nåväl, he vål better sen som Västerbottningarna säger (det blir bättre sedan om nu någon inte fattade det, hihi).

Doktor Tasse tar väl hand om mig, som vanligt. Han tröstar när jag är ledsen och viker inte från min sida. Kråkan gjorde ett hörseltest på mig och tutade rätt i ansiktet på mig. Fattar inte varför maken tycker att hon låter hemsk, hon hörs ju inte alls, HA HA HAAA!!!!

Min medicinska status fick mig att tänka på Ludwig van Beethoven. En av mina favoriter. Jag hittade en passande video på YouTube; Månskenssonaten. Vacker musik och vackra månbilder. Varsågoda, mina vänner!


Beethoven var fullständigt döv och han skrev fantastisk musik. Undrar om det betyder att jag kan skriva halvbra symfonier? Har inget piano och har inte längre någon koll på noter. Hmmm, får fundera på det...

Jag återkommer när jag har något vettigt att komma med. Nu ska jag återgå till Inspector Frost. Jag lyder farbror doktorn och vilar. Om sanningen ska fram så är det mest för att jag märker av min defekt mindre om jag ligger och ser på film med låg volym...

3 kommentarer:

  1. Nu sjutton måste kommateringen funka...
    Himmel så tråkigt med hörseln! Har aldrig hört talas om att det kan komma så snabbt. Hoppas att det ordnar sig till det bästa och snabbt.
    Och så har du varit till Öland och på självplocksning av pumpa... det måste ha varit höjden av lycka! Att kunna välja ut den finaste och bästa stora pumpan! Gillar Öland skarpt och har många gånger tänkt att skördefesten vore kul att åka på, men än har det inte blivit av... men den som väntar på nåt gott, vet du.
    Ha nu en skön helg och vila, så håller jag tummarna för dig att du tillfrisknar snabbt!
    heanku

    SvaraRadera
  2. Oj,oj,oj, nu tycker jag verkligen synd om torparkärringen, usch, hoppas det som i sagan får ett bra slut. Så otäckt när ingen kan säga vad det är, men det är väl den beryktade virusen på balansenerven eller något sånt.Det ända positiva är väl just soffan och Frost.. Sköt om dig och VILA!! och jag ser fram mot 5 inlägg (minst) om dagen :)

    SvaraRadera
  3. Glömde i förra inlägget skriva att de var tur du kunde fota konsten på sjukhuset så även vi fick se :) Tack. Häftigt.
    Dreamcatcher filmen har jag sett o den är jättebra tycker jag, hur är boken?
    Tänkte på de med kompossition...Hmm... nu vet ju inte hur du handskas med det men om jag får bestämma så älskar jag ju ditt bloggande och skrivande som är så fängslande så då tror jag nog att jag skulle se dej som författare :) men men jag hoppas du blir ok i örat Kram Suss

    SvaraRadera